De vereniging

VVGW is het aanspreekpunt voor overheid en bedrijfsleven.

Wie zijn wij

De Vereniging Veilig & Gezond Werken, is de brancheorganisatie van fabrikanten en distributeurs van Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) en beroepskleding. Wij stimuleren het juiste gebruik van PBM om werken zo veilig en gezond mogelijk te maken.

VVGW, is hét aanspreekpunt voor overheid en bedrijfsleven.

Onze doelen

• Verbetering productnormen i.s.m. de Nederlandse overheid zoals Inspectie-SZW.
  • Opleiden van veiligheidsdeskundigen om te helpen bij het maken van de juiste keuze PBM
  • Keurmerk veilig en gezond werken via Safety Signs.
  • Via het lidmaatschap van de ESF (European Safety Federation) mee praten bij de EU in Brussel.

Kijk hier met welke leden VVGW welke sectoren bedient.

Samenwerking VVGW

De Vereniging Veilig & Gezond Werken werkt samen met:

Via ESF zijn de leden op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Europese regelgeving. Onze leden leveren persoonlijke beschermingsmiddelen conform Europese Verordening 2016/425 en zijn gecertificeerd volgens de internationale ISO- en NEN-standaards.

Wie zijn de doelgroepen?

• Overheid (Ministerie/Inspectie Leefomgeving en Transport)
  • Ondernemingen
  • Arbo-diensten